11 december 2023 t/m 31 december 2024

Reading Challenge

Hebban is de grootste online lezerscommunity van Nederland. De Reading Challenge helpt lezers om méér boeken te lezen en te kopen. Doe mee aan het leukste goede voornemen van het jaar: haal de grootste lezerscommunity naar jouw boekhandel!

Bestel t/m 8 november in CB Online

Bekijk de marketingplannen voor de Reading Challenge!

Download de PDF

Reading Challenge

Deelnemers lezen én kopen meer

Meer tijd nemen voor een boek – dat is voor velen hét goede voornemen van het jaar. De Hebban Reading Challenge helpt daarbij: deelnemers lezen méér en met meer plezier. De lezer bepaalt hoeveel boeken hij/zij in 2024 wil lezen en met elk gelezen boek, komen ze een stap dichter bij hun doel. Hebban motiveert de lezers extra met opvallende lijstjes, zoals genres, thema’s of auteurs uit een bepaald land. Op Hebban kan de lezer met de voortgangsbalk precies bijhouden hoever ze zijn met hun Challenge en welke boeken ze al hebben gelezen.

En zo helpt de Reading Challenge jou, want de kassa rinkelt met de grootste lezerscommunity in jouw boekhandel.

✓   Alleen al in 2023 lazen meer dan 24.000 deelnemers zo’n 500.000 boeken.

✓   64% van de deelnemers leest meer boeken dan daarvoor.

✓   39% van hen koopt ook meer boeken dan voorheen

Lezers aan het woord

“Ik ben totaal geen grote lezer, maximaal vier boeken per jaar. Daarom had ik mijn Challenge op negen boeken gezet, en nu ben ik al aan mijn elfde bezig!”

Kim

 

“Ik heb nu op 18 januari al drie boeken uit! Ik geloof het zelf bijna niet. Ik heb het lezen weer helemaal herontdekt. Dat is dankzij Hebban en de enthousiaste lezers hier.”

Nelleke

 

 

In de boekhandel

Duurzame campagne voor het hele jaar

Hebban heeft meer dan 300.000 leden. Die willen we allemaal vaker in de boekhandel zien. Haal de Reading Challenge daarom jouw winkel in en verbind je het hele jaar door nog meer met lezers.

  • De campagne begint met de feestdagen en de start van het nieuwe jaar – het perfecte moment om in een boek te duiken, want veel mensen zijn op zoek naar een cadeauboek of hebben het goede voornemen om meer te gaan lezen.
  • In januari zetten we een uitgebreide radio- en onlinecampagne in.
  • Tijdens de Boekenweek en Zomerlezen motiveren we nog meer lezers om in te stappen en meer te gaan lezen.
  • Met een maandelijkse mediakit hou je je klanten op de hoogte van het Hebban Boek van de Maand en nog veel meer boekentips. De mediakit ontvang je via onze e-mailing.

promotiemateriaal

Doe mee: van goede voornemens naar goede verkoop

Met het POS-materiaal motiveer je lezers. Zo weten zij zich gesteund in hun goede voornemen en verkoop jij meer boeken. Hang het affiche op en deel boekenleggers uit. Of ga voor het complete pakket en presenteer het hele jaar door de mooiste boekentips.

Pakket Basis

ISBN 978 90 5965 601 7
  • 2x Affiche A2 – ‘Duik in ’n boek’
    Laat klanten binnen en passanten buiten weten dat je meedoet
  • 50x Boekenlegger
    Om uit te delen – enthousiasmeer lezers die nog niet meedoen

Pakket Compleet

ISBN 978 90 5965 599 7
  • 2x Affiche A2 – ‘Duik in ’n boek’
    Laat klanten binnen en passanten buiten weten dat je meedoet
  • 50x Boekenlegger
    Om uit te delen – enthousiasmeer lezers die nog niet meedoen
  • 50x Paspoort
    Miniboekje (A6) met de leukste tips om klanten op ideeën te brengen
  • 50x Buikbandje – ‘Duik in dit boek’
    Om je eigen tip of het Hebban Boek van de Maand uit te lichten
  • 1x Backcard
    Richt het spotlicht op je eigen leestip of het Hebban Boek van de Maand