
Cadeaucampagne Sint en Kerst
Sint en Kerst gaan om gezellig samenzijn, om aandacht voor elkaar. Daar horen persoonlijke cadeautjes bij. Tijdens een groots mediaoffensief herinneren vier ambassadeurs heel Nederland aan het boek, het meest gewaardeerde en persoonlijke cadeau om te krijgen én te geven. Met onze tiplijsten en uw advies op maat helpen we cadeaukopers aan het juiste boek. Doe mee – bestel nu het GRATIS promotiemateriaal.
Bestel t/m 27 oktober gratis in CB OnlineCadeautips voor elke lezer
Met een boek als cadeau heb je een goed verhaal
Vanaf november is heel Nederland op zoek naar cadeaus. Daarom wijzen we cadeaukopers twee maanden lang op de boekhandel. Want met een boek als cadeau heb je een goed verhaal. Met een boek geef je méér. Ouders geven met een boek het beste aan hun kind. Dierbaren geven met een boek een compliment van blijvende waarde.
Campagne in drie fasen
23 oktober t/m 10 november | spannende boeken
De cadeaucampagne begint al in oktober: kort voordat u van 1 t/m 10 november De jaloezieman van Jo Nesbø cadeau geeft bij aanschaf van € 15 aan boeken. Een commercial op diverse radiostations verwijst luisteraars naar de boekhandel voor het gratis geschenkboek. Tijdens een intensieve online campagne en op hebban.nl tippen we daarbij twaalf spannende boeken.
14 november t/m 5 december | kinder- en jeugdboeken
Sinterklaas richt zich op kinder- en jeugdboeken in drie leeftijdscategoriën: 0-4, 5-8 en 9-12 jaar. We tippen vier boeken voor elke leeftijd. Het gratis POS-materiaal wijst op uw advies op maat: ‘Vraag je boekverkoper naar de mooiste boekentips.’
1 t/m 24 december | boeken voor volwassenen
De Kerstcampagne spreekt vier lezerstypen aan: de avonturier, de romanticus, de ondernemer en de levensgenieter. Voor elk type lezer tippen we twaalf boeken. Dat doen we onder meer paginagroot in AD en via een online campagne. Zo vindt elke cadeaukoper een passend boek.

Radio en tv, online en AD - alles wijst naar u
De cadeaucampagne Geef meer met een boek is gelaagder dan ooit. Mediapartners en advertenties op vele kanalen zorgen voor traffic naar de boekhandel.
Nieuw: tv commercial met ambassadeurs
Een aantal BN’ers – geliefde gezichten bij een breed publiek – claimen het boek als hét ideale cadeau. In feestelijke video’s dragen zij de warmte van het geven en de blijdschap van het ontvangen uit. De video’s worden tijdens Kerst ingezet in een tv-commercial en een grootschalige online campagne.
Radiocommercial
Een intensieve radiocampagne promoot de boekhandel als dé vindplaats voor het ideale kerstcadeau. In aanloop naar Kerst op diverse landelijke zenders.
Paginagroot in AD
De 48 kersttips voor volwassenen stelen de show in vier paginagrote advertenties (elk met 12 titels) in het Algemeen Dagblad. Goed voor een bereik van één miljoen huishoudens!
Sociale media
Alle tiptitels komen voorbij in een grootschalige socialemediacampagne. Deze advertenties voor spannende boeken, kinder- en jeugdboeken én boeken voor volwassenen verwijzen natuurlijk steeds naar de boekhandel.
Cadeautipper op Hebban
De cadeautips worden aantrekkelijk gepresenteerd op verschillende landingspagina’s op de grootste lezerscommunity van Nederland en Vlaanderen (ca. 600.000 bezoekers per maand). de titels worden ook meegenomen in een displaycampagne op de site (50.000 impressies per titel).

Geef cadeaukopers een warm onthaal... met gratis POS-materiaal!
Hebben cadeaukopers een van de advertenties gezien, ontvang ze dan met herkenbaar POS-materiaal. Zo lopen zij uw deur niet voorbij. Bestel nu: voor maximale zichtbaarheid bieden we u graag een gratis promotiepakket aan.

Pakket Sint en Kerst
ISBN 978 90 5965 700 7Het gratis promopakket bevat de volgende affiches: