1 oktober t/m 24 december

Cadeaucampagne

Met de cadeaucampagne zetten we een boek neer als hét cadeau om te geven en te vragen. En we zorgen dat we er op tijd bij zijn. Zo begint het feest al vroeg dit jaar. Ook in uw winkel!

Cadeaucampagne

2020 is ook voor boekhandels een zwaar jaar. Alle reden dus om in te zetten op succes in het laatste kwartaal. Want u weet: een sterke herfst en een mooie cadeaumaand kunnen veel goedmaken. Daar gaan we dan ook voor. Met een gefaseerde campagne die de cadeauperiode vroeg laat starten en zorgt voor extra omzet in uw winkel. Door een boek neer te zetten als hét cadeau om te geven en te vragen.

Winkel slim, koop op tijd

Met de cadeaucampagne Geef meer met een boek stimuleren we cadeaugevers om te kiezen voor het boek als cadeau. Gezien de aangescherpte maatregelen van het kabinet beginnen we daar nu al mee. Zo spreiden we het winkelend publiek in de drukke aanloop naar de cadeaumaand. Dat geeft een veilig en attent gevoel. Gebruik daarom #winkelslimkoopoptijd in uw communicatie. Heel het boekenvak doet mee!

Welk pakket is geschikt voor uw boekwinkel

Ben je net terug van vakantie, liggen de pepernoten alweer in de schappen. Met de cadeaucampagne 2020 willen we (groot)ouders aanmoedigen om niet alleen pepernoten maar ook boeken tijdig in te slaan. Extra voordeel: we spreiden de drukte in uw winkel. Daarom start de cadeaucampagne al medio oktober en stomen we in vier fases door naar Kerst. U kunt uw winkel al op tijd inrichten met de speciaal ontwikkelde POS-materialen.

Cadeaucampagne Boekhandel Compleet 2020

ISBN 978 90 5965 994 0

 

  • Affiche A2 – Sint – mooie dromen
  • Affiche A2 – Sint – avontuur
  • Affiche A2 – Sint – een grote glimlach
Lees meer Lees minder

Cadeaucampagne Boekhandel Basis 2020

ISBN 978 90 5965 983 4

 

  • Affiche A2 – Sint – mooie dromen
  • Affiche A2 – Sint – avontuur
  • Affiche A2 – Sint – een grote glimlach
Lees meer Lees minder

Geef meer met een boek

Natuurlijk bouwen we door op het succes van de cadeaucampagne Geef meer met een boek, die vorig jaar kerst is geïntroduceerd. Met vijf thema’s, vijf influencers én een samenwerking met Hebban zijn we begonnen het boek als cadeau te claimen en inspiratie te bieden. De campagne kwam online tot leven. Maar zeker ook in de vele boekwinkels die klanten en voorbijgangers verleidden met de opvallende POS-materialen.

Sindsdien is de campagne ook succesvol ingezet met Valentijn, Moederdag en Vaderdag. En dit najaar doen we er een flinke schep bovenop. Hierbij gebruiken we de learnings van voorgaande edities om dit najaar de cadeaucampagne nog succesvoller te maken. Bovendien voegen we een business-to-businesslaag toe. Hiermee kunnen boekhandels ook in de zakelijke markt boeken claimen als ideaal kerstcadeau/-pakket.

Boeken als pepernoten over de toonbank

Ben je net terug van vakantie, liggen de pepernoten alweer in de schappen. Met de cadeaucampagne 2020 willen we (groot)ouders aanmoedigen om niet alleen pepernoten maar ook boeken tijdig in te slaan. Extra voordeel: we spreiden de drukte in uw winkel. Daarom start de cadeaucampagne al medio oktober en stomen we in vier fases door naar Kerst. Hoe ziet dat er precies uit?

Sint cadeaucampagne – Speciaal voor (zoete) kinderen

Voor de Sint-periode richten we ons op (groot)ouders van kinderen t/m 12 jaar. Van prentenboek tot (voor)leesboek: Sint geeft kinderen meer met een boek! De campagne krijgt tekstueel een andere twist, waarmee we niet verklappen wie die boeken écht koopt.
Zeker in de winkel spelen we het spel rond Sinterklaas immers graag mee voor de kinderen die nog geloven. En met verschillende uitingen in verschillende perioden sluiten we aan bij de fasen in de customer journey.

Uit het onderzoek blijkt dat een meerderheid van de Nederlanders aangeeft dat zij het belangrijk vindt om een kind een boek cadeau te geven. Ongeveer één op de drie boekcadeau-kopers gaf in de laatste twaalf maanden een kinderboek. Een boek als cadeau heeft zeker ook voor kinderen een maatschappelijke waarde, omdat het bijdraagt aan hun ontwikkeling. Kopers zeggen bijvoorbeeld over hun aankoop dat kinderboeken ‘ontspannend werken’ en ‘de fantasie prikkelen’. Daarbij geven zij aan dat ze lezen als ‘leerzaam’ zien, en dat een kinderboek ‘offline’ is.

Na 5 december: Kerst

Als Sint naar huis gaat pakken wij door. Want de volgende feestdagen zijn alweer in zicht. Dus als je blij bent met de boeken die je hebt gekregen, waarom er niet nóg meer op je lijstje zetten? Bekijk alle materialen en prijzen op CB Online

Cadeaucampagne Kerst

December is de cadeaumaand bij uitstek. Een drukke periode vol verlanglijstjes en verlangens, die draait om verbinding maar die ook keuzestress oplevert. Boeken onderscheiden zich ten opzichte van andere cadeaus. Boeken zorgen voor verrijking en verdieping, verhalen bieden ontspanning en ontsnapping, maar bovenal kan het lezen van boeken het verschil maken in de ontwikkeling van mensen. Uit onderzoek blijkt daarnaast dat mensen het geven van boeken ervaren als iets zeer persoonlijks in vergelijking met veel andere type cadeaus.

Vanaf eind november t/m kerst zullen aan de hand van vijf thema’s tientallen boeken worden getipt als cadeau met grote meerwaarde. Dit is te zien via social media, online advertenties en via een speciale landingspagina.

Spannende fictieboeken worden het vaakst cadeau gedaan. Ongeveer twee op de vijf kopers van een cadeauboek gaf een spannende leeservaring aan een ander. Literaire romans staan op nummer twee in ranking, en volgen spannende boeken op kleine afstand. De 5 thema’s die ingezet worden met de cadeaucampagne sluiten hierop aan.

Vijf thema’s

B2B cadeaucampagne

Nieuw is de business-to-businesslaag waarmee u zelf bedrijven in de buurt kunnen benaderen. Met een opvallende mailing: een kerstkaart die wel érg vroeg op de mat valt! Een boek is een geweldig cadeau voor je medewerkers. Veel persoonlijker en ‘rijker’ dan een standaard kerstpakket. Vorig jaar gaf CPNB corporate partner de Volksbank hun medewerkers al boeken als kerstcadeau.

Een kerstkaart in september

Heel wat partijen strijden om de kerstgeschenk-budgetten van ondernemers. Van de specialist in kerstpakketten tot de lokale wijnhandel. Dus als boekhandelaar moet je wél met iets opvallends komen om de tijd en aandacht van MKB’ers te verdienen.

Een kerstkaart valt in december niet erg op. Maar in september juist wel! U als boekhandel krijgt de mogelijkheid deze kaart nu al te downloaden, aan te passen naar uw wens, te personaliseren en te versturen naar uw zakelijke contacten. De kaarten zullen zeker voor verbazing zorgen, tot de ontvanger de boodschap leest.

Het ideale kerstcadeau voor je team? Een boek!

Het is sneller kerst dan je denkt, dus regel meteen boeken als kerstcadeaus voor je team!

Want daarmee geef je meer. Geef ze vakkennis met een managementboek. Ontspanning met een roman of kookboek. Of geef ze zelf de keuze. Het kan allemaal. En als lokale boekhandel helpen wij er graag bij! Neem snel contact met ons op over de mogelijkheden.

Het ideale kerstcadeau voor je team? Een boek!

Download pdf